Netflix chystá zásadní změnu. Největší za 12 let

Netflix
Netflix, foto: Pixabay
Klára Marková 7. května 2025 20:13
Sdílej:

Streamingová platforma Netflix oznámila zásadní proměnu své domovské stránky – první redesign od listopadu 2013. Kromě nového vzhledu se chystá také testování nástrojů poháněných generativní umělou inteligencí a zavedení vertikálního videofeedu ve stylu TikToku na mobilních zařízeních.

Přestože Netflix uvedl, že tyto novinky budou nejprve dostupné jen v rámci omezených testů, jejich rozsah naznačuje mnohem ambicióznější plán. V rámci nové podoby domovské stránky dojde například k přesunutí hlavního menu z levé strany doprostřed obrazovky, čímž se Netflix přiblíží rozhraní konkurenta Apple TV. Popisy obsahu budou kompaktnější a doporučení se mají v reálném čase přizpůsobovat nejen sledovacímu chování uživatelů, ale i denní době.

Nové rozhraní zároveň více zvýrazní živé přenosy a herní obsah, zejména pro uživatele, kteří o tento typ zábavy již projevili zájem. To jasně ukazuje, že Netflix chce rozšířit své působení i mimo tradiční filmové a seriálové pole.

Detaily redesignu i plánovaných funkcí představily šéfka produktové divize Eunice Kim a technologická ředitelka Elizabeth Stone během historicky prvního virtuálního “Product & Tech” eventu společnosti. Kim potvrdila, že na nové domovské stránce pracují už od minulého roku a že jednotlivé prvky začnou postupně uvádět v následujících týdnech a měsících.

Jedním z hlavních technologických novinek je generativní AI nástroj pro vyhledávání, který bude testován v mobilní aplikaci formou volitelné bety. Uživatelé tak budou moci hledat obsah přirozenou řečí – například frázemi typu „chci něco vtipného a optimistického“.

Další funkcí v testovací fázi bude vertikální videofeed, kde si uživatelé budou moci procházet krátké ukázky z pořadů a filmů. Cílem je zjednodušit objevování nového obsahu, přičemž celý pořad bude dostupný na jedno kliknutí.

Oznámení přichází krátce poté, co Netflix vykázal rekordní zisky ve své čtvrtletní zprávě. To uklidnilo investory, kteří se obávali dopadů ekonomického napětí způsobeného obchodními opatřeními prezidenta Trumpa.

Zajímavé je také načasování: novinky přichází jen týden před tzv. upfront prezentací, kde Netflix tradičně představuje inzerentům svůj budoucí obsah. I když Kim uvedla, že načasování nebylo záměrné, spojení pozitivních hospodářských výsledků s redesignem a technologickými inovacemi pravděpodobně vyvolá mezi inzerenty zvýšený zájem – i přes přetrvávající ekonomické nejistoty. 

Témata:
Stalo se