Pět let od Megxitu: Britové Meghan nesnáší, vévodkyni se přesto daří, jako nikdy dříve!

Meghan v pořadu od Netflix: With Love, Meghan (S láskou, Meghan).
Meghan v pořadu od Netflix: With Love, Meghan (S láskou, Meghan)., foto: Netflix
Klára Marková 7. dubna 2025 13:23
Sdílej:

Pět let po odchodu z královských povinností se Meghan, vévodkyně ze Sussexu, znovu snaží zaujmout – tentokrát jako podnikatelka, influencerka a tvář nového lifestylového impéria. Přestože její sledovanost roste, zejména ve Spojených státech, její oblíbenost mezi Brity zůstává mizivá. V roce 2025 dosahuje v Británii podle průzkumu YouGov pouhých 19 %, zatímco v USA činí 43 %, uvedl server BBC.

Značka "Meghan" však nabírá na obrátkách – ať už skrze její Netflix show With Love, Meghan, kde mimo jiné vyráběla levandulovou vodu nebo přetvářela kytice z obchodu, nebo novou značku As Ever, nabízející med a jedlé květy za prémiové ceny. Tyto produkty se sice rychle vyprodaly, ale zároveň sklidily kritiku – ať už kvůli cenám, nebo nejasné vizi značky.

Zítra navíc Meghan spustí nový podcast Confessions of a Female Founder, ve kterém bude zpovídat úspěšné ženy a jejich podnikatelské příběhy. Otázkou ale zůstává, zda ji veřejnost vůbec bude chtít poslouchat – a především, zda se někdy dokáže odpoutat od stínu britské monarchie.

Odloučení od královské rodiny před pěti lety zanechalo hlubokou stopu – a jak říkají odborníci, ať už Meghan dělá cokoli, veřejnost její kroky stále filtruje „skrze královský objektiv“. To platí pro všechno – od pořadu o vaření po podcast o ženách v byznysu.

Kritici, jako například bývalá šéfredaktorka Vanity Fair Tina Brown, tvrdí, že Meghan má „neomylný instinkt trefit se vedle“. Jiní zase poukazují na absenci autenticity – pořad With Love, Meghan byl natáčen v pronajatém domě, nikoliv v jejím vlastním, což jen přiživilo dojem, že jde o vyumělkované PR cvičení.

Přesto nelze říct, že by Meghan jako značka selhávala. Netflix show se stala desátým nejsledovanějším pořadem týdne celosvětově a její značka As Ever sklízí kladné ohlasy na estetiku a prémiový přístup.

PR experti tvrdí, že v dnešním polarizovaném mediálním prostředí může být kontroverze dokonce výhodou – lidé ji buď milují, nebo nesnáší. A Meghan se zdá, že si tuto realitu uvědomuje. Na ironické poznámky a memy často odpovídá s humorem – třeba video s Gwyneth Paltrow, které mělo odbourat spekulace o napětí mezi nimi, se stalo virálním hitem.

Meghan a Harry žijí nyní v kalifornském Montecitu, daleko od britské královské scény. Jejich soukromí je přísně střežené, a když se vydají do restaurace, bývají ponecháni v klidu. Přesto jejich jména stále vzbuzují kontroverze – naposledy kvůli sporu okolo charity Sentebale, kterou spoluzaložil princ Harry.

Odborníci se shodují: pokud chtějí Meghan a Harry skutečně uspět, musí najít pevnější směr. Lifestyle obsah a mediální projekty nestačí – klíčem může být rozvoj jejich nadace Archewell a větší důraz na filantropii.

„To je oblast, kde mohou skutečně vyniknout,“ říká autorka Katie Nicholl. „Nestačí mít jen královský titul. Musí to mít smysl.“

A co návrat Meghan k herectví? To se zatím zdá nepravděpodobné. I když by třeba cameo v rebootu Suits bezesporu způsobilo poprask.

Přesto všechno zůstává Meghan silnou postavou moderní popkultury. Ne každý ji musí mít rád – ale málokdo zůstane lhostejný. A možná právě v tom spočívá její skutečná síla. 

Stalo se