Mánie, která otřásá světem. Muzikál K-pop Demon Hunters se stal nejsledovanějším filmem v historii Netflixu

film K-pop Demon Hunters
film K-pop Demon Hunters, foto: Netflix
Klára Marková 27. srpna 2025 09:37
Sdílej:

Animovaný muzikál K-pop Demon Hunters se stal nejpřehrávanějším filmem všech dob na streamovací platformě Netflix

S více než 236 miliony zhlédnutí od svého červnového vydání překonal dosavadního rekordmana, akční komedii Red Notice. Film se stal nečekaným globálním hitem díky pozitivním ohlasům na sociálních sítích a obrovské popularitě svého soundtracku.  

Film, který produkovalo studio Sony Pictures Animation, sleduje osudy fiktivní K-popové dívčí skupiny Huntr/x. Její tři členky využívají hudbu a své bojové dovednosti k ochraně lidstva před démony. Přestože měl film v červnu poměrně nenápadnou premiéru v Los Angeles, jeho popularita rychle rostla díky virálním videím a memům, které se šířily na sociálních sítích.

Kritici oceňují především poutavou animaci a způsob, jakým film spojuje moderní a tradiční prvky korejské kultury. Hlavním důvodem jeho úspěchu jsou však chytlavé K-popové písně, které tvoří jeho soundtrack. Někteří z hudebních producentů a autorů, kteří se na něm podíleli, jsou veteráni K-popového průmyslu a spolupracovali se skutečnými hvězdami jako BTS a Twice.

Video: |

S cílem využít obrovské popularity skladeb uvedl Netflix v USA, Kanadě, Velké Británii, Irsku, Austrálii a na Novém Zélandu film v "sing-along" verzi v kinech, kde se stal filmem číslo jedna v amerických pokladnách. Následně ji platforma zpřístupnila celosvětově i na svém streamu.

Písně ze soundtracku se umístily v žebříčku Spotify Top 10, přičemž hit "Golden" se stal jedničkou v žebříčku Billboard Hot 100. Další skladba, "Your Idol" od skupiny Saja Boys, která ve filmu představuje rivalskou chlapeckou kapelu, se také umístila na špici amerického Spotify. Huntr/x a Saja Boys se tak stali nejúspěšnějšími fiktivními K-popovými skupinami v historii žebříčků.

Úspěch filmu je tak velký, že se už údajně jedná o pokračování. Autoři se zaměřili na to, aby hudba byla autentická a oslovila fanoušky K-popu. Úspěšnost soundtracku podtrhuje také fakt, že je prvním, který měl čtyři písně současně v Top 10 žebříčku Billboard Hot 100.

Stalo se