Letadlo se po pěti hodinách letu muselo vrátit na letiště. Důvodem bylo osm záchodů

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Pixabay
Klára Marková 11. dubna 2025 15:56
Sdílej:

Letecká společnost Air India vyzvala své cestující, aby používali palubní toalety výhradně k účelům, ke kterým jsou určeny. Stalo se tak poté, co musel let z Chicaga do Dillí nouzově změnit trasu a vrátit se zpět do výchozí destinace kvůli masivnímu ucpání toalet, způsobenému mimo jiné oděvy a plastovými sáčky.

Let číslo AI126, směřující z Chicaga do indického hlavního města, se musel po pěti hodinách letu obrátit, protože osm z dvanácti toalet na palubě přestalo fungovat. Po přistání pracovníci zjistili, že příčinou byly předměty jako plastové sáčky, kusy oblečení nebo hadry, které cestující splachovali do systému.

Zástupce společnosti Air India ve vyjádření pro The Times of India apeloval na veřejnost, aby si uvědomila, že toalety na palubě letadel nejsou určeny pro likvidaci běžného odpadu, natož textilu či jiných nevhodných materiálů.

Podle mluvčího nejde o ojedinělý incident. V minulosti čelila společnost podobným problémům na jiných letech typu Boeing 777, kde byly toalety ucpány například přikrývkami, spodním prádlem či dětskými plenkami. Všechny tyto předměty zcela znehodnocují toaletní systém letadel, který není stavěn na likvidaci podobného odpadu.

V důsledku incidentu byli cestující zpět v Chicagu ubytováni v hotelích a byly jim nabídnuty alternativní možnosti přepravy do Indie. Celá událost vyvolala diskuzi o chování cestujících a o potřebě lepší osvěty v oblasti využívání palubních zařízení.

Air India zároveň zvažuje další komunikační opatření, která by měla cestující upozornit na správné používání toalet – například výraznější piktogramy, informační brožury či důraznější upozornění během bezpečnostní instruktáže.

Tento případ přitahuje pozornost i kvůli tomu, že logistické dopady podobných incidentů nejsou zanedbatelné. Zpětný let stojí letecké společnosti stovky tisíc dolarů, zpožďuje další plánované spoje a komplikuje dopravu stovkám cestujících.

Air India doufá, že veřejnost vezme výzvu vážně a přestane si plést palubní toalety s odpadkovým košem. 

Témata:
Stalo se